Death Valley - El Portal 517 km. - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van jaccogeertjecornel - WaarBenJij.nu Death Valley - El Portal 517 km. - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van jaccogeertjecornel - WaarBenJij.nu

Death Valley - El Portal 517 km.

Door: Geertje

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, El Portal

Gisterenavond om 11.00 was het nog 39 graden maar ondanks dat de airco het niet voorgekoeld kreeg hebben wij gelukkig toch goed geslapen. Wij zijn wel vroeg opgestaan (rond 6.30 uur, zonnig en al 34 graden) om lekker op tijd te kunnen vertrekken. Vandaag moeten er behoorlijk wat kilometers worden gereden en gaan wij diverse passen over. Niet lang nadat wij Death Valey NP hadden verlaten zagen wij voor ons woestijn met op de achtergrond besneeuwde bergtoppen (uitlopers van de Sierra Nevada). Best apart als je uit de hitte komt. Onze eerste stop was een smakelijke in Bishop. Koffie met homemade pie. Via de Tioga Pass ( de hoogste bergpas in California en in geheel Sierra Nevada) reden wij het Yosemite NP binnen. Op het hoogste punt was het slechts 20 graden maar dat steeg naar 34 graden bij aankomst in ons hotel. Onderweg hadden wij ook al veel rook gezien en geroken. Wat blijkt afgelopen zondag is er een brand ontstaan op ongeveer 35 km. afstand waarvan de rookontwikkeling en de as tot in Yosemite te zien en te ruiken is. Hopelijk staat de wind morgen anders.
Wij hebben hier geen telefoon en wifi waardoor jullie dit pas later kunnen lezen!