Las Vegas - Death Valley 230 km. - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van jaccogeertjecornel - WaarBenJij.nu Las Vegas - Death Valley 230 km. - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van jaccogeertjecornel - WaarBenJij.nu

Las Vegas - Death Valley 230 km.

Door: Geertje

18 Juli 2017 | Verenigde Staten, Furnace Creek

32 graden 's ochtends om 7.00 uur is best warm. Ook het ontbijtbuffet in het MGM was super uitgebreid. Wij zaten om 9.00 uur al aan de sushi, zalm, div. soorten omelet, pancakes, yoghurt met blauwe bessen en sloten af met koffie met 4 soorten mini gebakjes p.p. Een bodem gelegd voor de rest van de dag dus. Wij rijden vandaag van Las Vegas-Nevada naar Death Valley-Californië. Bij aankomst in Death Valley NP was het ruim 43 graden. Bij Dante's View, een uitkijkpunt op 1669 mtr., was het "slechts" 38 graden. Een schitterend uitzicht over de zoutvlakte. Daarna naar Zabriskie Point gereden. Hier werd het al iets warmer, 47 graden. Wij zagen hier schitterende rotsformaties met donkere lavatoppen. Eerst ingecheckt in ons verblijf voor deze nacht. Het was toen ondertussen ruim 49 graden. Na alles weer even op de kamer te hebben gebracht zijn wij nog even naar Badwater gereden. Badwater Basin ligt 85,5 mtr. onder de zeespiegel. Wij konden hier op de zoutvlakte lopen. Heel bijzonder en ontzettend warm. De warme wind brandde gewoon aan je benen. Het laatste uitkijkpunt voor vandaag was Devils Golf Course. Via een halfverharde weg met stofwolken achter ons aan kwamen we bij de zoutvlakte aan. Waar het bij Badwater helemaal vlak was op de zoutvlakte zat er hier heel veel relief in. Super mooi! De temperatuur liep hier op tot 54,4 graden. Tijd voor een verfrissende duik. Zodra je het zwembad uitstapte werd je vrijwel direct droog geföhnd. Na het zwemmen zijn wij gaan douchen en zelfs daarvoor is er geen koud water. Alles is hier echt intens warm. Weer een andere/nieuwe ervaring.
Vanwege het trage internet volgen de foto's en drone beelden later!

• 20 Juli 2017 - 21:27

Ma De Kovel:

Van Arie jullie site gekregen,wat een mooie verhalen,foto en video's ,
    Wat een prachtige reis!!! Maar wat is het er warm,pffffff.
    Marja met gezin gaan volgende week woensdag aan de reis beginnen,
    Veel punten hetzelfde als jullie!!
    Nog veel plezier,geniet ervan
    ( vanmiddag bij je moeder,gaat echt goed gelukkig