El Portal - Yosemite NP 66 km. - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van jaccogeertjecornel - WaarBenJij.nu El Portal - Yosemite NP 66 km. - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van jaccogeertjecornel - WaarBenJij.nu

El Portal - Yosemite NP 66 km.

Door: Geertje

20 Juli 2017 | Verenigde Staten, El Portal

Ons verblijf, De Cedar Lodge, ligt op 14,5 km. van Yosemite NP. Komend vanuit Death Valley, het warmste en droogste park met de minste diversiteit aan vegetatie gaan wij vandaag naar het koelste (28 graden) en waterrijkste park met de grootste diversiteit aan vegetatie van onze reis. Toen wij vanochtend naar het park reden was het een aangename 23 graden. Gelukkig viel het met de rook mee. De auto lag wel vol as maar je rook het niet. Het was alleen niet helemaal helder in het park. We hebben vandaag heerlijk gewandeld naar Mirror Lake en naar Lower Yosemite Fall (14,5 km.). Op weg naar Mirror Lake zagen wij een kleine beer die de oversteek waagde. Wij konden hem helaas niet vastleggen op de gevoelige plaat. Aangekomen bij Mirror Lake, een meertje omgeven door bergen, liep een hert rustig te grazen. Daar even lekker gezeten en daarna naar de waterval gelopen. Wat een natuurgeweld. Geweldig zo groot! Ondertussen merkten wij wel dat het weer wat rokeriger werd. Bij aankomst in de Cedar Lodge (33 graden) zat er gewoon een waas van rook voor de zon en "regende" het as.