Bryce Canyon - Zion - Las Vegas 396 km. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van jaccogeertjecornel - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Zion - Las Vegas 396 km. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van jaccogeertjecornel - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon - Zion - Las Vegas 396 km.

Door: Geertje

17 Juli 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na een heerlijke relaxte zondag vanochtend weer op tijd opgestaan. Vandaag is onze reisbestemming Las Vegas. Wij hebben vandaag een uur extra omdat wij vanuit de staten Utah, Arizona naar Nevada gaan waar het weer 9 uur tijdsverschil is. Nu zijn wij voorbereid. Afgelopen zaterdag was het opeens wel laat. Onderweg uit Bryce Canyon zijn wij al snel gestopt bij Red Canyon. Daar hebben wij mooie foto's en drone beelden gemaakt. Daar vandaan zijn wij naar Zion NP gereden. De route naar Las Vegas loopt dwars door het park heen. Bij het bezoekerscentrum zijn wij even uitgestapt (15 min. parkeren). Even gekeken en weer ingestapt. In het hele park was er geen parkeerplaats meer vrij. Geadviseerd werd om naar de eerstvolgende plaats te rijden. Daar op de shuttlebus naar Zion te stappen en daar over te stappen op een parkbus. Een langdurige reis dus om vervolgens maar even in het park rond te kunnen kijken. Vanuit de auto hebben wij ook een aardig beeld van Zion kunnen krijgen om vandaar uit door te reizen naar Las Vegas. Vanochtend om 7.00 uur was het 12 graden. Onderweg in Arizona was het 39 graden. In Nevada 42 graden en bij aankomst in Las Vegas 43 graden. Wat een imposante stad. Ook ons hotel, het MGM Grand, is overweldigend. Bij het inchecken nog een kleine upgrade gedaan waardoor wij nu in de Executive Queen Suite (63 m2) op de 19e etage zitten. Een te gekke kamer in een te gekke stad! Er was ondertussen een buitje gevallen maar toen wij even later buiten kwamen was daar al niets meer van te zien. Volgens mij is het al verdampt voor het de grond raakt vanwege de hitte. Wij hebben de strip van zuid naar noord gelopen. Wat je dan ziet is met geen pen te beschrijven.Hotels met daarin complete winkelcentra, heel veel horeca en natuurlijk immens grote casino's. De winkels op de strip zijn van goedkoper tot zeer luxe. Cornel heeft nog nooit zoveel luxe merken in één stad gezien. En dan niet één winkel per luxe merk maar tig. Ook zie je bijv. de eiffeltoren, de skyline van New York, het vrijheidsbeeld, Venetië met echte gondels waarin je een rondvaart kunt boeken, een rollercoaster, een reuzenrad en ook het schitterende waterspektakel van Bellagio ( dansend water op muziek) e.v.a. Om 20.10 uur werden wij opgehaald voor het volgende spektakel. Ons 25-jarig huwelijkskado van Cornel. Wij werden naar Maverick Helicopters gebracht voor een vlucht boven Las Vegas by night. Na ingecheckt en gewogen te zijn mochten wij met de piloot mee naar de helicopter. Wat een geweldige, onvergetelijke ervaring was dit. Echt top!!! Daarna werden wij weer naar het MGM Grand gebracht. In het hotel gegeten en daarna nog even de strip op om het waterspektakel in het donker te zien. Om vervolgens moe maar super voldaan in ons bedje te duiken. En verder ... What happens in Vegas stays in Vegas!